14 Nisan 2013 Pazar

Hayatımı Değiştiren Zeytin



Kendimi bildim bileli zeytin yemekten zevk almışımdır; tadındaki o güzel mayhoşluk,  hiç doyurucu olmaması, siyahı - yeşili... Belki bunların hepsini Gemlik doğumlu olmama borçluyum. Gerçi hatırlarım başlarda bu kadar zeytin fanı değildim - ağzıma tutulmadıkça yemezdim, yerdim ama koşullarıyla. Babam siyah zeytinleri beyaz ekmek içleriyle birleştirir "Bak kızım askerlere, ham yap onları bakayım " derdi; ancak yerdim. Gel gör artık zeytin gurmesi oldum çıktım sanki,
Her şey bir kahvaltı davetiyle başladı...
Sofranın o güzellikleri yanında kenarda köşede duran, hafif yeşilimsi, yeşil zeytinin yandan yemişi, yassı şekilli garip çerezlerle dolu bir kap gözüme çarptı.
Başta oralı değildim; hem kimse de yemiyordu zaten... İşte o an renkleri farklı açılardan daha parlak görünen bu "zeytin" e bir şans vermem gerektiğini söyledi içimdeki ses "Şışşt kimse bakmıyor, yapabilirsin!" .
Dayanamadım, attım ağzıma. Hayal kırıklığı! Reddettim, tadı böyle olamaz diye, bir tane daha attım ağzıma... Yok hayır - aradığım şey değildi. Tadı görüntüsünün yanında fazla fıs kalıyordu.
Aradan 2 hafta geçti; annem " Bu zeytin harika Gamze, mutlaka denemelisin!". Denedim denemesine ama yine aynı tad, bir tane daha alayım, yine aynı tad, değişmiyor değişmiyor... Ben bu durumu farkedene kadar 20 tane atmışım tabii mideye... Sonra jeton düştü; bu zeytin güzel değil - ama bağımlılık yapıyor!
Eve döndüğümde annemin bavuluma attığı 100 gr bu zeytinciklerle düşüncelere daldım. Bir yandan yedim; diğer yandan düşündüm. Evet elimdeki 100 gr ı  da bitirdim!
Aradım taradım bu zeytinden buralarda bulamadım...
Aradan 2 hafta geçti; ailemin yanına giderken ilk tembih ettiğim şey " Beni o sosyete pazarına götürceksiniz, bana o zeytinden bi kilo alcaz, yoksa gelmem!" Tabii ki anne yüreği , adımımı şehre atar atmaz beni zeytin almaya götürdü:)
Şimdi huzura erdim koca bir poşet zeytinimle evime vardım işte... Gerçi o zeytinlerin yarısı midemde ama olsun onlar bitene kadar keyfime diyecek yok. Ay yarın hemen olsun da sabah da yiyeyim bi 20 tane!

Hiç yorum yok: